zondag 8 juni 2014

SundayTalkTogether: #5 Hoe je overkomt heeft niets te maken met je uiterlijk

Hey,
Het is weer tijd voor de Sunday Talk Together van deze maand! Dit is een rubriek die elke maand terugkomt en waarin ik een stelling aan je voorleg over een onderwerp waar ik me op dat moment mee bezig houdt. Eerst geef ik je mijn eigen mening en vervolgens is het de bedoeling dat er in de reacties gereageerd wordt. Ook vandaag heb ik een stelling voor je en die luidt: "Hoe je overkomt heeft niets te maken met je uiterlijk". Ik geef je in dit artikel mijn mening en daarna is het aan jou!



"Hoe je overkomt heeft niets te maken met je uiterlijk"
Dit is natuurlijk een stelling waarvan ik denk dat het bij iedereen een dubbel gevoel opwekt, natuurlijk mogen we niet vooroordelen en verdient iedereen een kans. Maar als je echt eerlijk bent en puur kijkt naar jezelf kom je vast tot een conclusie, jij hebt vast wel eens iemand een beetje afgewimpeld omdat het uiterlijk van diegene je niet aanstond. Ik heb dat in ieder geval wel, ik vind dit echt een stelling om over na te denken.

Ik kan namelijk echt met veel mensen overweg en zal iemand nooit negatief op zijn/haar uiterlijk wijzen, sterker nog, ik geef echt graag complimentjes, maar dan moet ik het wel menen. Maar ik geef eerlijk toe dat als ik een persoon voor het eerst zie, ik ook kijk naar het uiterlijk, dat is niet gek en doet iedereen, dit is namelijk het eerste wat je van iemand af kunt lezen. Maar toch kun je niet alles weten van iemand zonder met diegene te praten.

 Gezichtsuitdrukking kan ook heel veel betekenen. Als jij in de winkel staat en er zijn drie kassa's waar niemand bij staat te wachten, dan ga jij toch ook naar degene die het vriendelijkst kijkt? Uiterlijke houding en verzorging is heel belangrijk maar is dit het enige waar je naar moet kijken? Dat vind ik niet. Ik denk dat het zeker wel ergens mee te maken heeft maar dat je wel open moet staan voor andere mensen, ook als deze er wat minder leuk, vriendelijk of verzorgd uitzien. Wat vind jij? Laat het achter in de reacties onder dit artikel.

Ook voor vragen of opmerkingen kun je terecht onder dit artikel, je kunt ook mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van al het nieuws rondom mijn blog.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx- 
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten