zondag 20 juli 2014

SundayTalkTogether: #6 - Juli 2014

Hey,
Het is weer tijd voor de SundayTalkTogether van de maand juli! Dit is een artikel wat elke maand voorbij komt waarin ik je een stelling voorleg waar je wellicht even over na moet denken. Dit zijn vaak stellingen waar iedereen een eigen mening over heeft en nadat ik mijn eigen mening heb gegeven is het de bedoeling dat jij dit ook doet in de reacties onder dit artikel en dat er zo gediscussieerd wordt in de reacties. Ik probeer vaak een beauty-onderwerp aan te snijden, maar soms richt ik me ook op lifestyle of fashion. Het is heel leuk om samen te kletsen over een onderwerp waar we dagelijks mee van doen hebben. Kijk je mee naar de stelling van deze maand?


De stelling van deze maand luidt:
Iedereen moet zijn eigen stijl ontwikkelen. (no matter what)
Dat zal ik even uitleggen, deze stelling zegt eigenlijk dat iedereen zijn eigen stijl in kleding, make-up en haar moet hebben en dat we niks kopiëren van anderen, maar we laten ons ook niet inspireren door anderen. Je luistert alleen naar je eigen mening en smaak. Iedereen kleedt zich zoals je dat zelf mooi vind, doet make-up op naar eigen smaak en knipt/kapt het haar zoals je dat zelf mooi vind. Zonder invloed van wat dan ook, niet van anderen, niet van trends, niet uit modebladen en ook niet van blogs die hiervoor bedoeld zijn. Ja dat is lastig hé! Ik denk dat het leven daar een stuk moeilijker van wordt.

Mijn mening:
Aan de ene kant ben ik van mening dat dit eigenlijk wel zo zou moeten zijn, iedereen kan gewoon zijn eigen ding doen en niemand laat zich beïnvloeden door wat dan ook. Maar aan de andere kant vind ik het prachtig als mensen elkaar inspireren en een liefde voor een bepaalde stijl delen. Zo voelen we ons verbonden met elkaar. Neem bijvoorbeeld blogs, iedereen die een beautyblog volgt heeft een liefde voor beauty, iedereen die een lifestyle blog volgt vind lifestyle helemaal geweldig en is daar altijd mee bezig en iedereen die een fashionblog volgt wil inspiratie krijgen en delen. Dat is iets heel moois vind ik. 

Maar we hebben ook de na-apers (zoals ik ze maar even noem) die klakkeloos alles kopiëren van anderen, denk maar aan die ene vriendin die altijd dezelfde kleding droeg als jij had, of meisjes die hun idolen proberen na te doen. Helaas kopiëren mensen vaak uit onzekerheid, maar waarom zouden we dat doen? Iedereen mag zijn eigen stijl ontwikkelen en inspiratie opdoen van anderen, zolang je er maar je eigen draai aan geeft en dicht bij jezelf blijft. Ik vind dus dat deze stelling twee kanten op kan gaan. Inspireren maar niet kopiëren! Dat is mijn mening.

Dit was de STT van deze maand alweer! Wat vind jij van deze stelling? Laat dat, en opmerkingen of vragen achter onder in de reacties, of mail naar: lifetalktogether@outlook.com . Volg me ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten