donderdag 2 april 2015

How- to: Paasnagels Met Een Schuursponsje


Hey,
Komende zaterdag is het Pasen en gaan we genieten van een heerlijk lang weekend vol met paaseitjes, paasbrunch en paasdiner. Maar in zo'n leuke periode is het natuurlijk belangrijk dat je nagels er mooi, vrolijk en op zijn paasbest bij horen. Daarom leek het me leuk om een artikeltje te maken over hoe je leuke, gemakkelijke paasnagels kunt maken met behulp van een schuursponsje. Benieuwd? Lees dan snel verder!




De basis die je nodig hebt voor deze nail-art:
- Nagellakremover
- Wattenstaafjes
- Wattenschijfjes (alleen als je nog oude nagellak moet verwijderen)
- Een schuursponsje
- Drie (of meer) kleuren nagellak ik vrolijke feestelijke tinten
- Een schaar
- Een blaadje (zodat je lekker kan knoeien)


Ik koos voor deze drie kleuren, niet perse pastel maar wel lekker feestelijk en vrolijk. Van links naar rechts: Catrice 20 Meet Me At Coral Island, HEMA 720 Ibiza Blue en HEMA 05 Speedy Pink. Het roze lakje is waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar, maar er zijn wel soortgelijke kleuren te vinden.

Oké, laten we dan nu maar beginnen met de nail-art, maar we moeten eerst een goede basis hebben.


We beginnen met de kleur die je het dichtst bij je nagelriemen wilt hebben, ik koos voor mintgroen omdat mij dat een toffe overloop van kleur leek. Hiervan moest ik twee laagjes aanbrengen maar dat is natuurlijk per lakje verschillend. 


Zo ziet het eruit met twee laagjes, breng nooit meer laagjes aan dan nodig want dan duurt het drogen alleen maar langer. Laat dit echt even een kwartiertje drogen, anders gaat het straks fout bij de volgende stap.


Ondertussen kun je alvast het sponsje knippen, je hebt maar een dun reepje nodig. Knip het schuurgedeelte (groene stuk) er voorzichtig af, dit hebben we niet nodig. Ik heb dit met een stofschaar gedaan omdat dat net even wat makkelijker gaat, maar het kan ook met een gewone schaar.

 
Breng nu de kleuren aan op het sponsje in de volgorde waarop je ze ook op je nagels wilt hebben. Bij het aanbrengen van de lak is het belangrijk dat je een paar keer met je kwastje vol nagellak over het sponsje gaat, zo kun je meerdere nagels achter elkaar doen en wordt het sponsje tussendoor minder snel hard.


Zo ziet het sponsje eruit als je beide kleuren hebt aangebracht, de reden dat ik het sponsje vrij lang heb gehouden, is omdat je het sponsje dan nog goed vast kunt houden. Dat maakt het aanbrengen van de kleuren een stuk gemakkelijker.


Maak een deppende beweging op je nagels, het is in het begin even uitzoeken wat de beste techniek is maar daar kom je wel achter. Zorg voor een mooie overloop en wil het vooral niet te netjes doen. Als je een keer uitschiet (of de hele tijd) maakt dat niet uit, dat halen we later wel weer weg.


Doe op deze manier al je nagels.


En dit is het resultaat als je al je nagels hebt gedaan. Zoals je ziet heb ik behoorlijk naast mijn nagels gelakt en dat moeten we even weghalen.


Doop steeds een wattenstaafje in de nagellakremover en haal de lak langs de randjes van je nagels op deze manier weg. Maak je geen zorgen als er een stukje niet zo heel goed af gaat, een keer douchen en het is weg.


Nu is het tijd voor top coat, ik gebruik de Essence 'gel-look plumping top coat' (klik hier voor het artikel). Zo zorg je ervoor dat je nagellak langer blijft zitten en ie mooier glanst. Een belangrijke stap dus!


En dit is dan het resultaat, ik ben heel blij met het eindresultaat en ga zeker een nail-art zoals deze dragen komende zaterdag en zondag. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt met deze techniek, verschillende kleuren, zo veel kleuren als je wilt, gekke patronen en nog veel meer, leef je uit zou ik zeggen! Ga jij deze nail-art maken?



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten